Monday, April 29, 2013

dah lama tak cerita pasal Syakir..

dah besar dah anak bujang aku sorang ni.. keletah bukan main.. pandai cakap (well tgk la mak dier kan.. eh..?)
maka sekarang, aku dengan Daddy Z kena berhati2 apabila berbicara, nanti tak pasal-pasal Syakir mengikut. *haru*

hari tu, dekat tv ada iklan Ultraman. Fuhhh dah tak tahu berapa punya banyak generasi Ultraman ni. Masa aku kecik dulu pun, mmg rajin dok bertunggu bertangga depan tv tunggu siaran Ultraman.

Berbalik pada cerita Syakir tadi. Bila dier tengok iklan Ultraman kt tv terus cakap.. ikuti perbualan anak beranak ini..

Syakir : deyydiii.. emmmenn.. zzzzzzttt.. emmmeenn.. zztttttt.. (daddy.. ultraman.. zztt zzzztt.. sambil buat gaya ultraman)
Daddy Z : ooo ... aaa ultraman, ultraman.. ooo syakir fire ye..
Syakir : deeyydiii.. emmeen.. fiq.. emmennn.. zzztt
DaddyZ : oooo.. afiq jadi ultraman ye.. aaaa.. dah tu, syakir jadi apa..
Syakir : Kil (syakir) se .. se..
Daddy Z : laaa.. syakir jadi raksasa.. patut la kena buli..  *slapforehead*

patut la kekadang syakir tu ada kesan gigit. Memang la rasa nk marah bila tgk anak kita balik rumah babysitter, ada kesan gigit la. calar sikit.. tp nk buat mcm mana kan.. adat hantar nak ke rumah babysitter or nursery. lain la mak yg jagakan. syukur alhamdulillah kalau parents or parents-in-law bleh tolong jagakan.. bab2 tido buai, tutup mata, redha je la.. eh...???




alahai anak aku.. cepat je dah besar kan..

esok dah masuk sekolah
lusa dah hantar klinik utk berkhatan..
tunggeng dah masuk Uni..
tunggang dah mula keje..
tunggong "mommy, syakir nk kawin.."

cepat nya masa berlalu...

3 comments:

Azie Suhaimi said...

hihii...pandai dia cakap ye..umur berapa dah? anak saya 1 tahun, pandai cakap mamam ,nenen..huhu..jomla lawat blog saya pulak.. aziesuhaimi.blogspot.com . Saya dah follow ur blog

Unknown said...

kalo anak cepat membesar tandanye kita semakin tua beb..anak dara aku pun sama..smga anak2 kita membesar dengan baik penuh kasih syg dari kita dan org2 sekeliling...

QueenBz said...

ayat akhir tak tahan!
hahahaha