Friday, July 06, 2012

Nokia Tga Tiga Sekupang!


sapa pernah ada handphone nookia tiga tiga sekupang. Nokia 3310.. =)

teringat lagi zaman memula pakai handphone dulu. kebetulan masa tu tengah tunggu result SPM kuar, maka, pergi la kerja part time. dapat gaji beli phone ni ko... gigih ok. dan pada masa tu, 3310 is the in thing di kalangan remaja (ewah, skema benor ayat).


dan pada zaman tu jugak, ada banyak casing phone. bleh tukar casing, mcm tukar baju. and my personal fav adalah kaler pink! duhh.. oh ada satu lagi. ni pun fav jugak. casing warna putih, kt belakang ada gambar naga warna silver. giler dah mcm talipon kongsi gelap plak dah.. hahah..

yg menarik pasal handphone ni, adalah kelasakkan nya... weh, jatuh kt lantai, walaupun dah tercabut casing, terkeluar bateri, tapi bila pasang semula, esok je berfungsi. Very the gagah. bak kata org, kalau iPhone jatuh ke lantai, iPhone retak.. tp kalau 3310 jatuh ke lantai, lantai yg retak.. aaaa amik kooo...

tp, mmg kenangan la phone ni. dan apa yg membuat aku nk bangkit semula pasal phone ni, adalah kerana, aku ternampak offer kt groupon. link
pada sesiapa ingin mengungkap memori silam dgn phone ni bleh la, grab offer ni.. 99 hengget je senah.. moh le beli, tinggal sehari je lagi deal ni.

6 comments:

cha said...

dulu ms mula2 keje i beli phone ni mahal kot dgn simkad dulu2 kan mahal haha adoi sumpah rare nokia 3310 ni :D

tp iphone jatuh ke lantai tu retak takdea tipu je. i pnya byk kali jatuh tak retak hhihi

LisaLisut said...

1st time pkai masa dpt duit elaun matrix.hahaha. lps tu tak smpai sebulan jatuh dlm lubang jamban. gigih i seluk okkkkkk sbb tkt kene marah dgn mak i.sbb mak i ckp xyah beli hp.tgu masuk U baru beli.huaaaaaaaaaa. lps tu asik anta repair abis beratus eloknye xjugak.pttnye beli br terus. but yeah 3310 sgt berjasaaaaaaaaa. hehe. dlu ade 3310 pn dh hebakkkk ;p

Mysarah Rahman said...

aku pown nampak deal ni semalam. laju jer rasa tangan ni nak beli hahahaha

Moose said...

aku tak pnh pakai 3310 tapi pakai yang 3312 (?) ke ape ntah yang version button cam curve2 sket tu. aku pun ada nampak deal ni kat groupon terus gelak gile2 sebab wah laku lagi 3310 zaman skrg ni.

QueenBz said...

Aku rase hp aku same ngan moose kot.
tapi same je aku rase, hp dulu2 tu baling kepala boleh biol 1 minggu kot. HAHA.

cha said...

zaila dpt email i tak? psl casing iphone tu?