Monday, November 22, 2010

Artchetak penyelamat hari ku..

Ok, next vendor. Since utk nikah the guest telah bertambah, maka, benda baru nk kena cari.. at last, setuju utk beri al-mathurat.. tp mcm x best sebab asma usma tu customize meanwhile al-mathurat yg dibeli di kedai buku kt jalan TAR tu, x customize, dan kami tidak mahu ada para jemputan rasa dianaktirikan.. maka.. pantas otak berputar ligat!! Sticker!!

idea dah ada.. tp siapa nk buat.. dah la aku x reti nk menggunakan sebarang photo editor.. plus dalam wakti2 kecerdaraan(3 hari sebelum), mmg x la kot kalau aku nk design sendiri.. tetiba teringat kt yani.. dier kata, dier tempah kt Artchetak ni.. sangat cepat nk efisien kak Durra buat kerja..

maka aku terus hantar email.. ok .. dah send.. tp aku mmg x menyempat2.. call yani, mintak nk fon kak durra.. cakap mulu lebih cepat.. maka.. at this point mmg aku sanggup buat apa pun.. anything will do.. sanggup suruh kak durra recycle je memana design yg ada.. i dun mind at all.. JANJI ADA!! tp kak durra kata, dier x recycle design.. ok bagus, mungkin dah diberi jaminan exclusivity pada pelanggan.. bla bla bla.. long story short.. mkak durra janji nk buat..

ptg tu jugak2 kak dura sms, kata dah siap and dah email.. sila terkejut.. mmg cepat.. hati berbunga gumbira..

ni contoh sticker nya..org kata rejeki nk kawin kan.. bila dier tanya brapa harganya.. kak durra kata, x yah.. tp dier mintak kebenaran utk letak link pada sticker itu dan aku ok je.. apa salah nya.. org kata, org berbudi kita berbahasa, org memberi kita sama merasa.. dok gitu..

lepas tu bridez.a.i.l.a sudah masuk hantu.. tetiba dapat idea utk center piece.. terus call kak durra lagi.. kali ni aku mentioned betul2 kt kak durra.. yg aku mmg mahu bayar utk hasil kerja beliau.. makan free sekali, mmg sedap masuk kali kedua.. malu babe.. so aku cakap, kali ni pun urgent, dan aku mmg NAK bayar.. terus aku describe mcm mana, and ayat2 cinta sekali aku hantar kan juga.. lepas 3 jam.. kak durra sms, kata dah siap dan dah email.. cepat kooooo.. aku puas hati..

besok pagi nya aku pg print sendiri.. aku opt utk print sendiri, sbb kedai nk print tu pun dekat.. kalau mintak kak durra print kan pun voley tp jauh la aku nk p amik.. thanks kak durra kerana sangat flexible..

ni la hasil nya.. aku buat caption banyak2.. this is verrrry last minute punya idea.. dawai yg keras x sempat nk cari.. dawai sederhana keras je yg ado.. voley la. korang sume.. jgn buat kerja last minute macam aku ek.. huhuhu.. sangat x baik utk kesihatan..


dan paling aku soooka.. bukan sahaja dapat jadi caption.. malah boleh buat prop utk outdoor petang tu.. unik sungguh idea tu aku rasa.. =)


dan ini antara idea comel dari Artchetak.. aku sooka konsep burung merpati dua sejoli nih.. dan padanan merah dan putih sangat menyerlah.. kretip!!!


ni color concept mmg dah kena sangat ngn theme aku hari tu.. kalau dah terdesak sangat.. mmg inilah design yg aku nk guna pakai hari tu.. huhuhuh

so uols.. kalau masih tercari2 designer utk design kad kawin, bunting, banner tq kad.. atau apa saja.. email saja kka durra... oh ye.. if x silap, kak dura ada buat mcm package macam tu .. kad kawin + tq card + bunting.. dan harga nya berbaloi2.. ARTCHETAK

13 comments:

QueenBz said...

aku suke caption2 tue.
curk satu! tapi mane tah hilang lepas bergambar ramai2. HAHA.
tak berkat! :D

Cik Belle said...

best! thanks mek for the info! hehe

hana yoriee said...

mmg rezeki org nak kawen ek? bertuah badan!!..hehehe

thezaila said...

baklidz --> serious ko gasak bergambar meks.. lansung x igt letak kt mana dah..huuhuhu

cik belle --> sekadar berkongsi

hana yorie --> alhamdulillah...

Durra MJ said...

Terima kasih banyak-banyak zaila!
Selamat Pengantin Baru!

thezaila said...

kak Durra.. no problem..
terima kasih banyak2 kt akak jugak!!

Unknown said...

thanks for the info zaila . memg bebs idea props tu. sukaaaa !! thumbs up!

"cikkin" said...

thanks 4 sharing..idea caption bebanyak tu mmg menarik tertarik laa..suka!!

noa said...

prop cumel ar

Elya Roza said...

mekasihh zaila for the info...
suke ngn props zaila tu

PUAN THALHA : said...

setuju. prop sangat comel.
tahniah zaila for ur wedding.
semoga kekal bahagia selamanya. amin :)

thezaila said...

anaz --> thanks for the well wishes.. ni pun bukan originally my idea pun.. cedok mana ntah..

cikkin -- > sharing is caring =)

nora --> thanks nora.. kamoo pun comel.. =)


elya --> u are welcome elya.. =)

thalha --> thanks babe.. amiiinnn.. semoga berkekalan ke akhirnya.. =)

Reen Tart Nenas said...

zaila, props kamu malatoppp! suke!