Thursday, October 21, 2010

Bilik Tidur Pengantin in Progresss

Sepatutnya entry ni keluar semalam but due to some blogger issue x boleh nk upload gambar..
semalam, selepas subuh, sambung tido balik.. mentang2 laluan ke office menentang arus, x jem.. kuar pukul 8.45 pun sempat sampai sharp pukul 9.. huuhu..


mama n mak lang pulak, lepas subuh terus bersiap utk pasang langsir bilik....gambar terpaksa dikaburkan sbb mama kata muka nya x semenggah.. huhuhu..

at the very begining, bilik pengantin is the last thing that i need to worry.. sbb xde nk beria deco bagai.. tukar katil baru, then cat baru.. dah ok dah.. tp mak pengantin nya terlebih excited ditambah beliau ada partner in crime.. byk la idea nya..
sebahagian dari langsir telah siap digantung..aku cakap kt mama.. if nk beli pape utk bilik pengantin, beli yg paaaallinnnggg simple skali.. mak x hover utk bilik tidur ye.. serabut kepala nnt..


ni bunga yg nk diletakkan kt atas langsir di kepala katil.. serious bunga ni cantik.. bila aku tanya, kenapa beli beria punya banyak ni.. buat habis duit je.. aku tanya "ma... bunga ni brapa", lalu mama menjawab "ala 15 hengget..".. uolss jgn jegil2 mata kata murah.. i know this bouquet definitely cost more.. giler xmo cakap...

mama malas nk cakap brapa cz she knows nnt aku akan membebel banyak sbb beli benda x berapa perlu.. ok cubaan pertama gagal.. cubaan kedua utk risik harga bermula.."tipu la mama 15 hengget.. kalau mcm tu.. nina nk belu 10 bunga mcm ni.. pastu nina bagi mama 150 hengget je.. boleh?" mama cakap "boleh?".. la x berjaya jugak.. xpe la ma... anak perempuan sorang.. ikut kan aja la..


lepas tu, mama bleh kata lagi.. "kak yong cuba tgk dalam bilik ada apa..." aiiiikkk??? ada lagi ke??
taraaa.. lagi satu pasu bunga.. nk letak kt corner bilik... masya allah, mak aku ni... guess mak aku yg excited lebih nih..

oh ya.. esok adik aku nikah.. waaaaa.. sudam mahu jadi laki org... good luck bro..

12 comments:

ZARA said...

huhuhuhu... mak mak mmg xcited bebenor kalau anak perempuan dia nak kahwin eh? natural ke? harapnya aku tak jd gitu nnti... supaya anak aku tak stress... i can be mean sometimes when im obsess w something. so better aku jgn excited kuikui

Elya Roza said...

tak sabar nk tgkk mak i rupe cenggini!!!!! haahahaha

Unknown said...

wow...mesti bilik u dh mcm tamn bunge..tido dlm bunge2 la ye mlm petame u;p

Unknown said...

ehemm..ehemmm..testing..testing..heh nk buat bsg skrg:D..
mama kamu dan mak sye adlh sme..semua benda nk buat sndri n nk deko sndri..bunga telur nk buat,hantaran jg mahu buat..pndk everything le.ibarat sye xperlu berbuat apa2..krn sye jg adlh ank perempuan sorg..huhu

marinahunny said...

bestnyeeeee..bz nk kawen, gud luck dear.

QueenBz said...

ohh..adik kau la yang kapten tue :) aku ingat abg kau! HUHU. aku suke mak yg eksaited cam nie. macam mak aku dolu. macam2 nak di belikan. adehh.. pengsan jap!
btw, dah nak ujung2 nak dekat bg day nie, bwak2 bersabar ye dear :)

Byzura Mj (By) said...

sweet. lembut je color!

thezaila said...

zara --> yae me too.. sometimes i wonder.. esok masa my dotter's wedding will i be as excited as my mom.. but i guess i need to tell myself that my time is over and now its my dotter's.. cool sikit.. sure she has she own idea kan..

elya --> sabar sabar.. masa nya pasti akan tiba.. yeeehaa..

marinahunny --> thanks.. agak bz. badan pun penat.. =( tp hati gumbira

balkidz --> haah.. adik aku tu yg kapten. aku keje cabuk jek.. kui kui kui.. mmg dah hujung2 ni menguji kesabaran la jugak..

Anonymous said...

wahhh chumel nye.. fisha nnty suh mak andam je uatkan.. x kreatif la yank.. huhuu

hana yoriee said...

teringat smlm mama bg kertas suruh tulis nombor rm utk perbelanjaan yg belum di buat..termasuklah perbelanjaan bilik..tulis sajo..ayah nak kuarkan duit tu..hihi..

p/s: tp tak tergamak tulis mahal2..huhu

Reen Tart Nenas said...

selalu bilik pengantin nie, mak2 la yg paling busy :) derang excited. ngapa pun xtau :)

Anonymous said...

hehe biasa la mak2 mmg excited kalau anak nk kawen kan. saya plan hujung tahun depan..tapi mak dah ckp pelamin nak buat sendiri dah ada idea macam mana, nak buat bilik macam ni macam tu. apa2 je lah asalkan kita happy, diorang pun happy.:D

ni first time kot komen kat sini. selamat pengantin baru nway.semoga semuanya berjalan seperti yg dirancang :)