Monday, April 19, 2010

I’ve finally booked my MUA

Propa tau kata ‘finally’.. actually I’ve booked my MUA since feb lagi.. huhhuhu.. giler awal..

Nk cerita pasal nk book MUA ni.. mak aih.. drama giler i.. book, cancel.. book, cancel… let the story begin..

Gini ceritanya, I’ve been surveying pasal kawin mawin since end of 2008.. giler semangat.. dgn xde date nya lagi.. angin2 nk kahwin pun xde lagi.. but I always remind myself that I’m gonna have small budget.. makanya I have to do lotsa surveying…

When I came across Ayang Kamel’s artwork, terus jatuh chenta.. and I straight up called him to ask bout the price and so forth.. agak terkejut di situ kerana harga sangat la OK dgn status make up artist nya.. ye la.. Tiar punya service cost 900 hengget.. fuhhh and Ayang’s cost is like half of it… maka sudah berazam mahu amik Ayang..

source : Ayang Kamel


To cut story short.. bila dah dapat tarik and call ayang utk book, kata nya date x available.. I called him mid Jan 2010.. utk book, majlis Oct 2010.. tension giler… told my mom bout this.. bengang giler okay.. in fact dgn kuasa veto B2B, I cakap, I nk tukar the wedding date.. very the drama.. masa tu b2b hingusan lagi.. yg budget.. semua benda pun harus dgr cakap B2B.. and my mom ok je kata nk tukar date.. but, ayang is fully booked a few weeks before n after.. cisss… kata nya, utk 30 oct bleh la dier make up up, pagi.. then I decided utk nikah pagi… booked.. bayar deposit RM150… seminggu, en hugo kata.. nikah pagi mcm x mugkin terjadi.. takut family dier x sempat sampai dari temerloh, kuantan, pecan blab la… maka cancel.. and its so nice of ayang.. kata nya.. dier pegang depo tu dulu.. in case kalau bebila I nk guna khidmat nya.. maka I can used the deposit.. fuuhh…

Lepas drama sbb nk booking ayang.. I dah freak out dah pasal MUA.. mmg banyak MUA yg bagus, tp rege nya mahai mak ooooii…at the same time I booked Epie utk btunang.. to be frank masa ni, x tau mcm mana make up dier.. tau pasal dier dari FB.. sbb guna nama Epie Temerloh kt fb.. so budget if amik dier utk Temerloh punya recep.. mungkin dier x charge I utk accommodation n transportation..


Then I called Kak Awin Seindah Wajah.. tgk make up boleh tahan and masih dalam lingkungan budget lagi.. email , called.. booked for nikah n sanding.. bayar deposit RM200..



Source : Seindah Wajah


Masa tunang hari tu, Epie make up.. ok, saya sangat berpuas hati.. my mom pun suka sangat.. and the most important thing.. foundation saya masa tu, xde la bercapuk, terlalu putih mcm opera cina.. I’m sooo concern bout make up.. and fyi, book utk make up adalah perkara pertama yg saya buat.. and I xkn kompromi.. sbb? I have dark skin tone, takut x ramai mak andam ada foundation utk kulit. Make up colout that suit for tan skin tone (feeling mat saleh plak bila sebuat ‘tan’.. hahaha).. after a thorough discussion ngn en Hugo.. we amik epie for nikah n sanding, since dier dah familiar with my uneven skin tone dah kegelapan wajah ku ini.. and I pun xnk amik risk.. there you go.. melayang rm200..




Source : Epie Temerloh


But anyhow I really hope that my make up will turn fabulous during my big day.. I x aspect la, I nampak jelita mcm Erra Fazira ke.. ke.. tp as long as I nampak berseri sikit, x pucat and the most important thing is, I x nampak gomak.. make up gomak is totall 101 DISASTER hokey!!!!!

7 comments:

CengkodokPolkadot said...

motif gambar tu?
Ko hengat ko chanteq? Hehe

thezaila said...

ye la noks.. voley la org tengok hasil kerja MUA tu.. kami warga b2b share info2 mcm nih la noks..
ko jeles ke nyah... mak xde la chantek.. tp kompem mak lagi chanteks dari u.. hahhaha..

zen sila tukar gambar profile.. putus selera mak..

CengkodokPolkadot said...

selera ape?
Nnt la aku br nk blaja ni
over ke gmbr tu?

Unknown said...

lepas baca ni aku tak dapat kesimpulan ayang HAHA. ko gune ayang ke tak?

thezaila said...

zen --> xde la over.. tp gambar mcm org nk p mintak keje jek.. skema noks..

nahwal --> huhu.. sorry.. berbelit2 entry ni.. kesimpulannya.. x dapat gak amik ayang.. tensi mak noks..
for both nikah n sanding.. amik epie...

cikyuSnida said...

haii..

i setuju dengan u.

sebenarnye mekap yang penting skali u dah biasa dengan orang tu.. since u dah penah try dengan die... should be okay kot. at least, xde lah jadi kes : 'nampak dlm gamba chantek, x chantek pon mekapkan aku?'

no, i x kate ayang/kak awin mekap x lawa. kate bayar mahal kot, satgi tak pueh hati nangis pon x ley wat pe dah.

all the best bebeh

Aku said...

i yang amik ayang ganti u utk nikah nnt. i pun nikah on 30th Oct and reception on 31st Oct.