Tuesday, September 29, 2009

hasil dari usaha sebulan, berkecai dalam 3 hari.. sungguh sadisss

Salam lebaran semua.. macam mana raya.. seronok.. sudah semestinya.. raya kali ni sangat la best nya since taufiq pun dapat balik saing, raya sama2.. tahun lepas, dier balik raya kedua, sebab x dapat cuti.. nasib prajurit la katakan.. wah tgk blog kengkawan, masing2 meletak gambar raya..*suka campur jealous* heheh.. tahun ni x mengambil gambar raya sangat cz camera man malas.. me?? lagi la malas ya ampun.. nk amik gambar saya suka, tp nk pergi snap snap.. saya malas... maka ini la balasannya...

berbalik pada tajuk entry.. wah bukan main lagi.. makan hati okey *makan hati? x cukup lemang n ketupat ke??*
puasa lepas, me berjaya menurunkan 5kg.. hebat bukan? saya rasa sungguh hebat.. ada juga niat di hati nk beli jeans baru bagi mengantikan yg lama.. tp fikiran waras saya menegahnya.. takut membazir kerana ada possibility kembali ke berat asal selepas raya.. ye ke.. rasa mcm akan cuba maintain lepas raya *uolls rasa berjaya x?* iolls doubt it..

tp serious, kagum dgn diri sendiri.. mana x turun 5kg, masa berbuka, kebanyakkan waktu berbuka, makan lite2 je.. juma bila weekend je lupa donia sekejap , ssb taufiq balik or cousin berbuka skali.. oh ya satu lag, ketika menghadiri jemputan berbuka.. other than that, ala kadar je..

maka, part yg paling best!!! RAAAYYAAA!!! hoho.. makan masih kontrol lagi.. lemang pun sampai ke hari ini, cuma makan 3 keping je.. cuma makan kuih je.. nasi pun sikit.. kuih banyak *knowing me yg hantu kuih..* after 3 days of raya.. off to KL.. balik terus timbang.. humang aihhh.. naik balik 5 kg..

gilo apo nih.. it took me a month to loose that 5 kilos and it only took me 3 days to gain it back!!!! damn.. kalau ku tahu ini bakal berlaku, harus ku makan sehabis baik.. mcm mana ni.. xde la makan lemang, rendang, ketupat dgn hebat nya.. tp naik mcm makan semua2 tu seperti tiada hari esok.. pk punya pk, it could be because of the kuih raya.. kompem. sbb kuih semua manis manis.. ada butter lagi...*nangis*

tiba2 teringat persembangan dgn boss tempoh hari.. kalau sugar intake tinggi, itu juga merupakan faktor penyumbang kepada pertambahan berat badan.. gheee, if in that case, I'm the living proof... mmg lepas ni, x mo makan kuih raya lagi dah *boleh ke*... kuih samprit kegemaran, masih berbaki satu balang lebih lagi.. satu balang tu,mmg dah chop utk saya sahaja.. dah pesan kt mama b4 raya dah, mahu beli lebih satu balang utk saya seorang sahaja.. *pitam*

utk semua reader, salam aidilfitri.. selamat beraya, kalau senang jemputlah beraya ke rmh je.. mari tolong habis kan kuih samprit saya dah marilah bergemuk bersama.. =D

p/s: makan kena beringat.. sekarang ni, muda2 dah ada diabetis la, kolestrol tinggi la.. lebih baik mencegah dari mengubati.. satu lagi.. berhati2lah di jalan raya.. igtlah yg tersayang..

6 comments:

Dira Isa said...

hahahah~

series durh.
raya is like 'perayaan lemak2 di badan'

hahahahahaha~

thezaila said...

yee.. mari makan sepuas2nya..

menyesal, kita lakukan kemudian.. ataupun, x yah menyesal lansung..

kui kui kui

LinZ said...

5 kilo yang hilang tu air dlm badan ko je...hahaha...

xiedax said...

huhu...siannyer..takpe2..pasni diet ar balik,jgn tensi..better maafkan diri atas keterlanjuran makan bnyk kerane raye adelah waktu memaafkan sesama sendri termasuk dr sendri..

thezaila said...

to lin --> oo ye ke.. air je ke yg hilang .. cess..

xiedax --> ye, saya akan memaafkan diri sendiri di atas keterlanjuran makan lebih.. tp izin kan saya meratapi keterlanjuran itu.. huahahahah

LinZ said...

hahaha...aku pun selalu camtu...baru akhir2 ni aku tau...