Monday, January 08, 2007

~- - xde tajuk- - ~

Hari ni amni kata nk lunch skali. Dier called.. kata dah sampai kt stesen LRT. alamak..! parah ni, nk turun, tp orang punya la ramai.. kalau nk turun dari office aku, kena 2 kali tukar lif.. tingkat 72 la katakan.. itu pn kira ok lagi.. kalau nk g surau, 3 kali kena tukar lif. Ok berbalik dari cerita asal yang aku nk story de mory ni.. masa tgh tgu lif nk turun tu..”Ting..!” aha lif! Cewah.. berseri2 dah muka.. mana tak nya lama dah c amni tu dok tgu aku.. aku pn membuka langkah semaksimum mungkin dgn satu hajat iaitu nk sempat nk kejar lift u sebelim tertutup.. sekali x sempat daaa.. hampeh tol.. tensen gel..nasib bail la beberapa saat lepas tu, lif sebelah nya terbuka..

Aku : ala lif ni.. x pernah2 tutup cepat sgt cenggini..
Kawan aku: ala.. bukan slaku je ke lif ni tertutup cepat.
Aku : memang la slalu tutup cepat, tapi kita manage nk catch up lif tu.
(masa perbualan ini berlansung, aku dah ader kt dalam lif. Bercakap dengan nada suara yang cukup untuk aku n kawan aku kt sebelah ni dengar).
Aku : hari ni pakai kasut tinggi dan lengan kaki yang agak panjang ni, pn x sempat nk kejar gak ker?

Lepas je aku menghabis kan ayat yang berakhir tu, tetiba mamat yang kt sebalah aku menoleh lantas tersenyum manis.. Alahai sweeeeettt nyeeeee. Mau pitam aku dibuat nya. Dalam muka paling cute pernah aku buat (pernah ke aku cute.. erkk... ahh lantak la ni kn blog aku.. aku punya suka la nk tulis aper…hehehhe) sepatah je yang terkeluar dari mulut ni.. “Oppss..” Kuat sangat ke aku cakap. Cz dalam lift tu pn ader gak orang lain yang dok bercakap.. eemm kalau dah jarak mulut aku mengomel tu lebih kurang 1.5 kaki je dari telinga dier, mmg la dier dgr.. ahh lantak la.. bkn nya aku nk terserempak ngan dier pn. Tapi yang hairan nya, tergamak plak mamat ni nk toleh kt aku.. ala biasa je kalau terdengar conversation orang lain dalam lif.. tp xde la sampai nk tertoleh pada orang yang bercakap tu.. tp x kisah la..eh, tp mamat tu pn agak leng chai gak..hehehe (eeii.. gatal nya)

No comments: