Tuesday, January 09, 2007

Mana aku letak barang ni...!!

Pernah x, kekadang kita x terjumpa dengan barang yang dicari. mmg sakit hati. Bertambah sakit hati kalau kita mmg betul2 nk guna barang tu. Memang la mulut ni mula nk menyumpah seranah segala benda. Padahal sendiri yang salah. Mmg sifat manusia mcm tu. So kt cni aku nk bagi satu tips untuk mecari barang yang misplace. Ni untuk yang muslim saje la. Cara nya ialah dengan membaca surah An-Nas seberapa banyak yang boleh semasa tgh mencari barang tu. Dalam dok membaca dan mencari, hati kena yakin yang kita akan jumpa gak ngn barang yang misplace tu.. cuba la, isya-allah akan berhasil. kan lebih baik daripada kita dok mengomel x tentu pasal.. dah tentu kita yang silap sebab letak barang merata.. Sepanjang aku dok mengamalkan petua ni alhamdulillah it never fails.. selamat mencuba..

p/s: harap2 korang paham la aku cuba nk sampai kan, sebab aku rasa ayat yang aku susun ni mcm tunggang langgang.

No comments: