Wednesday, April 26, 2006

emmm.. kalau korang suka k orang tu, probably it wouldn't end up there. and probably u wanna have at least his/her phone no..so, camne nk dapat phone no orang ek.. tapi kalau tanya pada lelaki, maybe diorg ada banyak skill nk dapat phone no orang.. kt sini ada lima cara utk dapat kan phone no diorg..

5. pergi cari dalam yellow pages.. kekadang berguna gak buku kuning tu.. (terhad kepada penggunaan telefon talian tetap sahaja)

4. korang directly tanya je ke die.."awak, bleh tak saya dapatkan contact no awak. nanti ble la kita calling molling". (tapi tak yakin akan tahap keberjayaan cara ni.. kalau nk cuba, tak salah)

3. kalau segan nk tanya tuan empunya diri.. korang berbaik-baik la ngan best fren dia. pastu, risik-risik la nombor telepon si polan tu..

2. kepada students plak, korang bleh try cara yang satu ni.. apa kata korang gi kt pejabat pendaftar. bukan setakat nombor telefon je, siap dengan pakej biodata dia, korang bleh tau.. silap2 kalau dia pengidap kening manis pn korang bleh trace.(tapi sebelum tu korang kena ayat skit akak kt pejabat pendaftar tu.. baru senang keje beb)

1. taktik ni paling best.. katakan korang terserempak ngan si polan kt bus stop.. apa lagi, cuba buat-buat cakap kt phone. bincang mengenai satu perkara yang konon macam penting.. pas tu hentikan lakonan anda dan jumpa ngn si polon berkenaan.. "awak, kredit saya baru habis in the middle of an important conversation. if u dun mind, bleh tak saya nk pinjam satu kredit awak untuk mintak kawan saya tu call balik.." kalau dia bagi, apa lagi terus hantar empty msg ke handphone korang.. senang-senang dah dapat contact number si polan tu... brovo!!! itu pn kalau korang dapat la phone dia.. kalau dia cakap "sorry ye bang, saya tak boleh bagi telefon saya pada orang yang tak dikenali.. bapa saya yang pesan mcam tu.." apa lagi.. pusing belakang,jangan tunggu lama.. blah beb blah.. malu ni.. malu..
so kalau korang ada idea yang lagi bernas untuk mendapat kn contact number, tinggalkn comment..mana la tau, bleh kongsi bersama... :)

No comments: